«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

طرح بهارانه کتاب۹۹ با اعتبار ۲۰میلیاردی اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۶۸۸
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
طرح بهارانه کتاب۹۹ با اعتبار ۲۰میلیاردی اجرا می‌شود
مدیر عامل مؤسسه خانه کتاب گفت: میزان یارانه اختصاص‌یافته به طرح بهارانه کتاب۹۹، ۲۰میلیارد ریال و یارانه خرید کتاب ۲۰درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس اعلام مؤسسه خانه کتاب، نیکنام حسینی پور اظهار کرد: یارانه اختصاصی به هر کتاب‌فروشی قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد و این اعتبار به دلیل محدودیت‌های مالی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد؛ بنابراین مدیریت این اعتبار بر عهده خود کتاب‌فروشان است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا عنوان کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود. همچنین، مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

مدیر‌عامل مؤسسه خانه کتاب تصریح کرد: در این دوره از طرح «بهارانه کتاب۹۹» سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

در این طرح، امکانی فراهم شده تا کتاب‌فروشان در تأمین بخشی از یارانه مشارکت داشته باشند و بعد از پایان بخشی از یارانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها، در تأمین ۵۰ درصد یارانه مشارکت کنند.

حسینی‌پور با اشاره به تغییر برگزاری مدت زمان اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ گفت: این طرح از روز شنبه ۲۰ اردیبهشت هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا سه شنبه۳۰ اردیبهشت ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب در پایان گفت: مدت زمان تسویه حساب طرح بهارانه کتاب ۹۹ دوهفته پس از پایان طرح است و  کنترل و نظارت در طول طرح بر عهده خود کتاب‌فروشان خواهد بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز بر طرح نظارت خواهند کرد.

کتاب‌فروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تأیید شرکت در طرح بهارانه کتاب۹۹ به ثبت‌نام مجدد نیاز ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند. در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت‌نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب تابستان و دوازدهمین دوره پاییز ۹۸ برگزار شد.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->